"הן בשבילנו גדול ערך התנ"ך לא כל כך במה שאמר, כמו במה שלא אמר, במה שאנחנו או הדורות הבאים אחרינו עתידים לאמור מתוכו.

חושבים אנחנו, כי בגַלותנו רעיונות חדשים בתנ"ך, הרי אנו מפרשים אותו. אבל על פי האמת הדבר הוא להפך: התנ"ך הגלוי הוא פירוש לתנ"ך הנעלם שבתוך נשמתנו."

אהרון דוד גורדון

יום שני, 17 באוקטובר 2011

סגירת מעגל

זהו. מעגל השנה נגמר. רשומת הפתיחה ופרשת בראשית פורסמו כאן בשמחת תורה של השנה שעברה. לשמחתי השנה הייתה שנה מעוברת, כך שכמעט ולא היו פרשות "כפולות". היה לי מעניין. זה הביא אותי לקרוא את כל החומש. זה הביא אותי לפעמים למאמץ לחפש על מה לכתוב. הרבה מהרשומות נכתבו בשעת חצות, ובכל זאת
אני די גאה בעצמי שפרשות השבוע עלו כאן באופן סדיר, בלי להחסיר אף אחת.

אני רוצה להודות למי שמצא עניין וקרא, ובמיוחד לבודדים שהתמידו.

השורה התחתונה שלי היא אותה השורה העליונה שניצבת בכותרת המשנה:
"הן בשבילנו גדול ערך התנ"ך לא כל כך במה שאמר, כמו במה שלא אמר, במה שאנחנו או הדורות הבאים אחרינו עתידים לאמור מתוכו.
חושבים אנחנו, כי בגַלותנו רעיונות חדשים בתנ"ך, הרי אנו מפרשים אותו. אבל על פי האמת הדבר הוא להפך: התנ"ך הגלוי הוא פירוש לתנ"ך הנעלם שבתוך נשמתנו."
אהרון דוד גורדון


מבחינתי, אני אסתפק בזה, ולא אחזור עם המעגל לסיבוב נוסף. אני מתפנה לעסוק בדברים אחרים.
חלק מהם אפשר יהיה למצוא ב"עמדת תצפית", יומן הרשת החדש שלי. מוזמנים לקפוץ לביקור...

שנה טובה.
אבשלום

3 תגובות:

  1. יהודה פינצ'ובר18 באוקטובר 2011 בשעה 21:20

    יישר כוחך, חבל שאינך ממשיך.

    יהודה

    השבמחק
  2. בהצלחה בפרויקט הבא. נהניתי לקרוא גם אם לא הגבתי. חשיבה עצמאית ומקורית. תודה
    נעמי מעודד

    השבמחק
  3. לא את הכל קראתי אבל סחתיין על הפרויקט. מיד עשיתי רסס לבלוג החדש.

    השבמחק

אין להגיב ללא חתימת שם אמיתי של הכותב. בבקשה לא לכתוב תגובות שאין בהן התייחסות לתוכן הרשומה. תודה