"הן בשבילנו גדול ערך התנ"ך לא כל כך במה שאמר, כמו במה שלא אמר, במה שאנחנו או הדורות הבאים אחרינו עתידים לאמור מתוכו.

חושבים אנחנו, כי בגַלותנו רעיונות חדשים בתנ"ך, הרי אנו מפרשים אותו. אבל על פי האמת הדבר הוא להפך: התנ"ך הגלוי הוא פירוש לתנ"ך הנעלם שבתוך נשמתנו."

אהרון דוד גורדון

יום חמישי, 30 בספטמבר 2010

על פרשת השבוע שלי


הדפים הבאים הם ניסיון לגלות רעיונות חדשים בתורה. לעקוב אחרי פרשות השבוע, ולנסות למצוא מה אני מפרש בתוכן, מה הן מפרשות בי. רק מחבר היצירה קורא בה את מה שיוצא מתוכו. כל שאר הקוראים, קוראים בה את מה שהיא מאירה ומוציאה מתוכם. מתוך הקריאה הזו, אני מתכוון לנסות לכתוב קצת. אולי כמו בשירו של יעקב שביט:
"אני כותב את העולם
בכתב ידי
ואת עצמי
בכתב ידו של העולם"

הרעיונות שעומדים להתגלות יהיו בלי צל של ספק מושפעים מאנשים אחרים שעלי להודות להם - מי שקראתי את דבריו בספר, וגם מורים, חברים, חברים שהיו למורים, ומורים שהיו לחברים. לכולם תודה.

גם (ואולי בעיקר) על המוטיבציה הראשונית יש להודות: בשנה האחרונה הופיעה פרשנות שבועית לפרשת השבוע על דפי העלון הפנימי של מושב העובדים בו גדלתי, שבית הכנסת שלו זוכה לפריחה מחודשת בזכות פועלם של אנשי חסידות חב"ד, חלקם תושבי המושב וחלקם שכנים. לאכזבתי מצאתי בפרשנות זו תפיסה אורתודוכסית, שטחית, פשטנית, כמעט קלה. בכל אופן, זרה לרוחי, וזרה לרוח שיצרה את המושב, כפי שאני מבין שהייתה בעבר. 

אני מקווה שהקורא ימצא בדברים הבאים יותר. אשמח גם לתרומות של תוספות וחידושים מצד הקוראים. 
 

אני מקווה להצליח לעמוד באתגר ולפרסם פוסט לכל פרשת שבוע, לפני כניסת השבת. בלי נדר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אין להגיב ללא חתימת שם אמיתי של הכותב. בבקשה לא לכתוב תגובות שאין בהן התייחסות לתוכן הרשומה. תודה